Pagina's

9 november 2012

Review Essence Eyeliner


Een tijdje geleden liet ik een shoplog van de Kruidvat zien, waarin ik blush, oogschaduw en eyeliner had gekocht. Ik beloofde een review, en wat je belooft moet je nakomen. Vandaag geef ik dus mijn mening over de liquid waterproof eyeliner van Essence! 



De vorige eyeliner die ik had was van NYC, namelijk de 888 Pearlized Black. Die beviel me enorm goed! Ik kon er goed mee om gaan en hele strakke, dunne lijntjes mee zetten. Het is dus wel gevaarlijk om na zo'n fijne eyeliner een andere te kopen van een ander merk. Toch probeerde ik het, omdat ik benieuwd was of ik nog een betere kon vinden én omdat mijn vriendin me deze had aanbevolen. Vol vertrouwen nam ik hem mee naar de kassa en voor €2,50 mocht ik hem houden. 

Ik had er eigenlijk best veel verwachtingen van, en misschien komt het daardoor dat hij zo tegenvalt. 

Laten we beginnen met de verpakking. 


Die is vrij klein en simpel. Daar is opzich niks mis mee. Omdat hij zo klein is, is het ietwat lastig om hem vast te houden als je de eyeliner op doet, maar hij is ook weer makkelijk om mee te nemen. Gewoon best praktisch dus. Wat wel minder is, is dat de dop niet helemaal goed dicht kan, zoals je op de bovenste foto kan zien. Daar zal misschien wel een of andere rede voor zijn, maar ik irriteer me er eigenlijk mateloos aan dat ik de dop niet helemaal dicht kan draaien.
Het kwastje zou ik niet een kwastje noemen, maar eerder een soort sponsje. Het geeft dus een beetje een ruw effect, like this:


Want als je bij het linkeroog kijkt, zie je bij de ooghoek dat het lijntje niet helemaal strak is. Je kunt er een paar keer overheen gaan waardoor het lijntje wel helemaal zwart wordt, maar omdat het lastig is om een rechte lijn te creëren, heb je dan kans dat het een beetje hobbelig wordt. Doordat het zo'n sponzigachtig kwastje is, kun je ook niet zelf bepalen hoe dik je het kwastje wilt hebben, wat bij een normaal kwastje wel kan, omdat je het dan zelf kan vormen. 

Toen ik voor de eerste keer de eyeliner uitprobeerde, kreeg ik een hele bibberige, dikke lijn, zoals je hier ziet: 
Je hebt er ongelooflijk veel geduld voor nodig wil je een recht lijntje krijgen, maar oefening baart kunst, wat het gaat nu al iets beter. Na een paar keer proberen kreeg ik dit resultaat:




Deze eyeliner is niet handig als je s'ochtends voordat je naar school gaat veel moet haasten en even snel je make-up moet doen, want je hebt er echt de tijd voor nodig. Omdat ik s'ochtends altijd laat ben, gebruik ik nog vaak mijn oude, want die is gelukkig nog niet helemaal op.
Ik kan je deze eyeliner dus niet echt aanraden!

Heb jij al ervaring met deze eyeliner? En wat is jouw mening? Laat het me weten in de comments!

Liefs,
Anne 




4 opmerkingen:

  1. Ik ben niet zo goed met eyeliner dus deze is niet voor mij weggelegd! Wat heb jij een leuke blog! Ik ben je gaan volgen met bloglovin. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, dankjewel! Ik was in het begin ook echt een enorme kluns met eyeliners, maar ik heb heel erg veel geoefend en nu gaat het steeds beter. Maar met deze is het nog wel moeilijk haha.

      Liefs

      Verwijderen
  2. Hij ziet er niet echt fijn uit, ik gebruik gewoon een liqued eyeliner van de hema, daar ben ik echt heel tevreden over!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik ben ook niet echt tevreden! Ik denk dat ik weer die eyeliner ga gebruiken en opnieuw kopen die ik eerst had. En ik heb ook heel vaak producten van de Hema, die zijn lekker goedkoop en hebben vaak ook best een goede kwaliteit!

      Verwijderen