Pagina's

11 juli 2012

My vacation-playlist



Het is vakantie! En velen van jullie zullen, net als ik, op vakantie gaan. Ik ga naar Italië en dat is dus een flink stuk rijden. De enige manier om dat te overleven is met een goede playlist! Ik ben vast niet de enige die er zo over denkt. Maar mijn probleem is dat ik meestal al snel raak uitgekeken op mijn muziek en dat ik altijd veel nieuwe liedjes nodig heb. Ik weet alleen nooit goede nummers te vinden. Omdat sommige van jullie daar misschien ook moeite mee hebben, laat ik jullie mijn playlist zien, waardoor jullie misschien weer wat inspiratie krijgen voor jullie eigen afspeellijst. Ik hoop het tenminste (:





Ik heb geen speciale volgorde, maar dat vind ik ook niet nodig omdat bij mij eigenlijk altijd automatisch de shuffle-knop aangaat. Zo is het altijd een verassing welk liedje er volgt en gaat het minder snel vervelen. In mijn playlist zullen liedjes zitten die voor jullie zeker bekend zijn, maar ook een paar die minder bekend zijn. Ik zeg nogmaals, er is geen volgorde, dus #1 is niet de beste! Het is gewoon de volgorde die toevallig in mijn telefoon staat. 


  1. Greyhound - Swedish house mafia 
    Deze heeft een lekkere beat, wat ik altijd wel fijn vindt tijdens het reizen. 
  2. Krokobil - Yellow Claw
    Dit nummer hóórt gewoon in je afspeellijst voor de zomer, anders mist er iets! Hij begint al gelijk goed, als ik dit nummer hoor ga ik altijd gelijk meeswingen.
  3. Tacata - Tacabro 
    Dit is zeker niet een van mijn favorieten, maar ik vind het wel een lekker nummer voor even tussendoor. Het is ook zeker een goede zomerhit. 
  4. Soldaatje - Mr. Polska ft. Ronnie Flex
    Voor deze geldt eigenlijk hetzelfde als de vorige. Ik had hem al wel een paar keer gehoord enzo en heb hem eigenlijk vooral gedownload omdat anderen hem ook hadden. Toen kwam ik hem dus tegen op Youtube en ik dacht, tsja, waarom ook niet. Veel slechts kan het niet brengen en verwijderen kan altijd nog. Maar ik vind het persoonlijk geen aanrader, maar dat kan natuurlijk aan mijn muzieksmaak liggen! 
  5. Love on top - Beyoncé 
    Ik moet bekennen dat ik een hele grote fan van Beyoncé ben, dus ik heb er zeker een paar van haar tussen zitten, o.a. deze. Gewoon omdat het een goed nummer is! 
  6. Countdown - Beyoncé
    Hier is het bewijs: de volgende van Beyoncé! Dit is een vlot nummer and I just love it! 
  7. Cloudbreaker - Basto & Yves V (Basto-remix)
    Dit vind ik eigenlijk helemaal geen leuk nummer, waarschijnlijk omdat ik hem al té vaak gehoord heb, want zo'n slecht nummer is het nou ook weer niet. Het ligt denk ik gewoon aan mij haha. Hij staat nog steeds in mijn afspeellijst, dus, van toen ik hem nog leuk vond. 
  8. Both of us - B.o.B ft. Taylor Swift
    Ik vind dat Taylor Swift af en toe wel een leuk liedje heeft en B.o.B vind ik ook niet verkeerd! Dus toen ik zag dat ze samen een song hadden, vond ik het wel een leuke mix. Het refrein vind ik echt heel leuk, maar het rappen vind ik een klein beetje tegenvallen. 
  9. We are here to make some noise - Armin van Buuren
    Deze begint slecht: met een keiharde toeter! Fijn voor als je net een beetje in slaap dommelde. Maar als je klaarwakker bent en op de snelweg sjeest, dan kan deze zeker geen kwaad! 
  10. Put your hearts up - Ariana Grande
    Deze staat al best lang in mijn playlist, maar ik heb nog helemaal niet zo vaak geluisterd, terwijl ik hem best leuk vind. Daarom heb ik hem er lekker in gehouden en dat vind ik helemaal niet erg! Het is wel een beetje meisjesachtig, dus iets heel anders dat het nummer hiervoor. Maar ik hou wel van een beetje afwisseling. 
  11. 1,000,000 - Alexandra Stan ft. Carlpit
    Dit is een vrolijk nummer wat goed is voor in de auto. Het is wel een oppepper vind ik, maar je moet er wel van houden! 
  12. Release it - Alain Clark
    Laatst ging ik naar een parkfeest waar Alain Clark optrad. Hij heeft net een nieuw album uit en zong een paar van zijn nieuwe nummers. Die vond ik best aardig klinken, dus besloot ik ze te downloaden en dit is er een van!
  13. Let some air in - Alain Clark
    Dit is al een wat bekendere van het nieuwe album van Alain Clark. Ik vind het echt een heeerlijk rustig nummer. 
  14. Some nights - Fun
    Dit vind ik zo'n mooi nummer, ook de tekst slaat me nog steeds aan. Dit vind ik echt een aanrader!
  15. Allermooiste feestje - Yellow Claw ft. Mr. Polska 
    Dit is een heel ander soort nummer, maar ik hou best wel van dit soort stijl. Dit is ook best een goed nummer! 
  16. WTF! - Da Bop 
    Dit vind ik echt zo'n soort nummer dat elke zomer wel is. Ik vind het dus een beetje cliché worden, maar het kan best in je afspeellijst. Gewoon voor even er tussendoor. 
  17. Work hard, play hard - Wiz Khalifa
    Ik had al eerder een leuk nummer van Wiz Khalifa, dus daarom had ik op liedjes van hem gezocht. Toen kwam ik uit op deze en ik had hem gewoon gelijk gedownload en in mijn playlist gezet zonder hem eerder te luisteren. Pas toen ik dat had gedaan herkende ik hem. Ik vind het nummer niet echt iets speciaals hebben, maar hij is ook niet zó slecht om hem uit mijn afspeellijst te verwijderen.
  18. Lion in the morning sun - Will and the People
    Deze hoort eigenlijk ook gewoon in je playlist voor de zomer. Prima voor in de auto én voor op het strand! 
  19. 50 ways to say goodbye - Train
    Dit liedje vind ik echt geweldig en vooral de tekst! Vandaar dat hij een plekje in mijn playlist heeft verdient. Het begin begint al gelijk goed met een vrolijke trompet en de tekst is echt een tien met een griffel waard! 
  20. The man who can't be moved - The Script
    Volgens mij is dit liedje al best wel oud, maar hij staat nog steeds in mijn afspeellijst en ik ben ook nog niet van plan om hem te verwijderen. Ik heb hem al een aantal keren geluisterd maar ik blijf hem leuk vinden. Ik denk dat dit een heerlijk liedje is om bij in slaap te vallen! 
  21. Summer paradise - Simple planDit is ook een echte zomerhit en het is een misère als je hem niet in je playlist hebt staan! Dit lied is gemaakt voor de zomer. Maar wel een tip: luister hem niet te vaak, want hij gaat wel snel irriteren.
  22. Addicted to you - Shakira
    Vroeger vond ik Shakira altijd heel leuk, maar ik vind dat haar liedjes de laatste jaren een beetje zijn afgezakt. Toch gaf ik de moed niet op en probeerde dit liedje van haar. De eerste keer vond ik het een beetje tegenvallen, maar toen ik hem wat vaker gehoord had klonk hij steeds vrolijker. Daarom staat hij nu nog steeds in mijn playlist! 
  23. Feel the love - Rudimental ft. John NewmanDit liedje heb ik eigenlijk nog nooit helemaal afgeluisterd omdat ik hem elke keer doorspoel. Maar ik ben erachter gekomen dat het best een leuk liedje is! 
  24. Where have you been - RihannaDit is natuurlijk al een vrij bekend en oud nummer, maar ik blijf de beat in het midden van het lied nog steeds heerlijk vinden! Als je specifiek naar dit nummer gaat luisteren zal ik hem waarschijnlijk wel doorspoelen, maar als ik in de auto zit denk ik dat ik dit nummer best leuk ga vinden! 
  25. Cheers - RihannaDit is een iets minder bekend nummer en dat is zooo vreselijk jammer, want dit is echt een toplied! Een grote aanrader! Dit nummer wordt wel vaak gedraaid in clubs enzo, maar dat maakt het zekerweten niet minder leuk! 
  26. Back in time - Pitbull ft. Men In Black III Ik heb het nooit zo op Pitbull, maar ik vind deze nog wel meevallen! 
  27. Good time - Carly Rae Jepsen ft. Owl CityWe kennen Owl City natuurlijk van Fireflies en Carly Rae Jepsen van Call me maybe, wat allebei supernummers zijn (geweest). Wat wordt dat samen? Een megasong! Dat is dit dus! 
  28. Up all night - One DirectionIk heb een hele reeks van One Direction. Ik ga niet bij elk nummer iets schrijven, omdat er dan toch overal hetzelfde komt te staan. Namelijk dat ik het nummer in mijn playlist heb staan, omdat ik een fan van One Direction ben! Heel simpel dus, haha. 
  29. Tell me a lie - One Direction
  30. One Thing - One Direction
    Hier móet ik wel even iets bij zeggen! Ik denk dat, ook als je geen fan van One Direction bent, dit nummer toch wel in je afspeellijst mag staan. Dit nummer is namelijk leuk voor iedereen! 
  31. More than this - One Direction
  32. I wish - One Direction
  33. Let's Move! Move your body - Beyoncé 
    Jup, alweer een liedje van Beyoncé! Dit is een nummer waar je gewoon helemaal happy van wordt en je krijgt helemaal zin om uit je dak te gaan! En bekijk ook eens de video, want die vind ik persoonlijk ook heel leuk. 
  34. Little talks - Monsters and Men
    Dit is ook al zo'n vrolijk nummer. Een duet tussen een man en vrouw, dat had ik al een tijdje niet meer gehoord! Eigenlijk hoort deze ook gewoon in je playlist voor de zomer. 
  35. Endless summer - OceanaMisschien herkennen jullie deze wel als het liedje van het EK! In het begin is het een beetje flut maar hij daarna wordt hij wat vlotter en vrolijker. Ook perfect voor op het strand. 
  36. Starships - Nicki MinajEigenlijk vind ik Nicki Minaj helemaal niks, maar dit valt nog wel mee! 
  37. Little lion man - Mumford and SonsDit is een heerlijk nummer met een lekker gitaartje erbij. Perfect om in slaap te vallen! Zeker handig voor in je afspeellijst dus (:
  38. Vinger op de Klitter - Mr. Polska ft. Boaz v_d BeatzIk vind dit zo'n heerlijk nummer. Jullie hebben Mr. Polska misschien al vaker langs zien flitsen en weten inmiddels al wat voor nummers je van hem kan verwachten. Nou, dit is er net zo een! Lekker vrolijk, ik word er helemaal happy van! 
  39. Stay - Miley Cyrus Dit is eigenlijk wel een beetje een dramatisch janklied met een heel mooi refrein. Eigenlijk vind ik hem een beetje té dramatisch, maar het refrein vind ik het wel waard. Denk dus wel eerst goed na voordat je hem aan je afspeellijst toevoegd, haha. 
  40. Brother - Matt Corby
    Dit vind ik eigenlijk wel een beetje een raar nummer, maar hij is nog steeds niet uit mijn playlist verwijderd, dus dan weten jullie genoeg, toch? 
  41. Los Campesinos! You! Me! Dancing!
    Dit vind ik ook een heerlijk nummer. Hij duurt wel heel lang, dus het is niet een liedje voor als je echt specifiek muziek aan het lúisteren bent, maar meer voor als je op het strand lekker in een tijdschriftje aan het lezen bent of in de auto bijna ligt te slapen. Dan is het een heerlijk liedje om te luisteren. Best een aanrader!
  42. Euphoria - Loreen
    Dit is wel een bekend nummer, ik vind hem niet top, maar zoals jullie al vaker gelezen hebben: lekker voor tussendoor. 
  43. Mirror - Bruno Mars ft. Lil Wayne
    Dit is óók al een best oud nummer, maar ik vind hem nog steeds wel lekker om naar te luisteren. Ik vind dat Bruno Mars altijd wel leuke liedjes heeft gehad, dus nu ook deze. 
  44. Wat nou als het lukt - Kraantje Pappie
    Dit nummer heb ik eigenlijk al te vaak gehoord, maar op de een of andere manier vind ik het zonde om hem uit mijn afspeellijst te verwijderen. Ik vind de tekst ook heel erg goed! 
  45. Waar is Kraan? - Kraantje Pappie
    Ik weet eigenlijk niet wat ik van dit nummer vind. Ik heb deze twee nummers van Kraantje Pappie eigenlijk ook een beetje op mijn telefoon staan, omdat Kraantje Pappie over een tijdje bij ons in de buurt komt optreden en dan moet ik me daar wel een beetje op voorbereiden, want ik vind het altijd zo stom staan als je de tekst niet weet. Maar ze staan natuurlijk ook in mijn playlist, omdat ze gewoon goed zijn. 
  46. Wide Awake - Katy Perry
    Dit nummer heb ik er gewoon in staan, omdat de ik de liedjes van Katy Perry gewoonweg altijd leuk vind! 
  47. Part of me - Katy Perry
    Voor deze geldt hetzelfde als voor de vorige, hij is gewoon leuk!
  48. Put your graffiti on me - Kat Graham
    Een tijdje terug heb ik deze helemaal kapot geluisterd en ik vind hem nog steeds leuk. Ik vind de melodie die telkens terugkomt helemaal geweldig. Ik kan dit liedje nog steeds niet missen. Deze moet je gewoon een keer gehoord hebben!
  49. Dance again - Jennifer Lopez ft. Pitbull
    Het stuk van Pitbull vind ik niet leuk, want ik heb al eerder gezegd dat Pitbull niet helemaal mijn smaak is, maar door Jennifer Lopez verdient dit liedje een plekje in mijn lijst! 
  50. I won't give up - Jason Mraz
    Deze heb ik ook heel vaak geluisterd en hij blijft fijn om te luisteren. Vooral als je even een rustmomentje hebt. 
  51. Hurricane - Ilse de Lange
    Ik vind Ilse de Lange niet zo geweldig, maar af en toe zit er een leuk liedje tussen, zoals deze. Het couplet staat me heel erg aan, het refrein vind ik iets minder. Maar toch vind ik dat rede genoeg om hem toe te voegen aan mijn afspeellijst, mede door de goede tekst. 
  52. The Fighter - Gym Class Heroes ft. Ryan Tedder
    Gym Class Heroes brak bij mij door met het liedje Stereo hearts, wat ik echt een supersong vind. Vandaar dat ik dit liedje ook gelijk heb gedownload zonder hem eerst te luisteren, en ik moet zeggen dat hij helemaal niet tegenvalt.
  53. Balada - Gustavo Lima
    Deze kennen we natuurlijk wel, als je deze niet in je afspeellijst hebt, weet ik het ook niet meer! Dit liedje is gewoon gemaakt voor de zomer. Een echte summerhit!
  54. We are young - Fun
    Deze heb ik ook al een tijdje, maar ik wil hem nog steeds niet verwijderen! 
  55. Whistle - Flo Rida
    En ja, dat geldt ook weer voor deze! Té leuk om te verwijderen (en stiekem ook leuk om mee te zingen/fluiten). 
  56. Lights - Ellie Goulding
    Deze springt er niet helemaal uit, maar is zeker leuk om in je playlist te hebben. 
  57. Together - Jason Derulo ft. Demi Lovato 
    Dit vind ik echt een aanrader! Deze móet je gewoon even luisteren.
  58. Give your heart a break - Demi Lovato
    Afgezien van het feit dat Demi Lovato heel erg goed kan zingen, is dit liedje ook heel erg goed door de mooie tekst. 
  59. Turn me on - David Guetta ft. Nicki Minaj
    Een stoer nummer, maar dat zijn we wel gewend van David Guetta! He's one of my favorites, vandaar dit nummer in mijn afspeellijst.
  60. Can't say no - Conor Maynard
    Ik vind het wel een beetje een vaag nummer, maar wel goed genoeg voor in mijn afspeellijst. 
  61. Nobody's guy - Charly Luske
    Ik vind Nobody's wife van Anouk ook al heel erg goed, maar toen ik deze versie hoorde vond ik hem nog beter. Charly Luske kan heel goed zingen en maakt dit nummer helemaal af voor mijn gevoel. Hij heeft er een mooie, gevoelige en rustige versie van gemaakt.
  62. Call me maybe - Carly Rae Jepsen 
    Deze kennen jullie natuurlijk wel. Deze heb ik al zo vaak gehoord, dat is echt niet normaal. En ook zo vaak doorgespoeld. Maar toch staat hij erin, want als ik hem wil verwijderen, houdt iets me tegen. 
  63. Boyfriend - Justin Bieber
    Nu moeten jullie niet denken dat ik een grote fan van Justin Bieber ben, want dat is helemaal niet zo. Maar ik vind dit echt een heel goed nummer van hem, dus daarom staat hij in mijn playlist. En hij gaat er ook nog lang niet uit! Dus denk alsjeblieft niet, ik haat Justin Bieber, dus ook dit nummer. Want dat dacht ik eerst ook! Totdat ik hem echt hoorde. 
  64. Later als ik groter ben - Blof
    Ik vind de nummers van Blof heel erg goed, dus toen deze uitkwam stond hij gelijk in mijn playlist! 

Dit was mijn playlist voor in de vakantie! Ik hoop dat jullie inspiratie hebben kunnen opdoen en ik snap het als jullie niet alle bijschriften hebben gelezen, want dat zou ik zelf ook niet altijd doen. En dat hoeft ook helemaal niet, want niet iedereen vind mijn mening  interessant. Maar als je het wel gedaan hebt, dan stel ik dat zeer op prijs! 

Hebben jullie ook liedjes in jullie playlists die jullie écht niet kunnen missen? 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten